DU BETYR NOE

Ingvild og Julie hadde fingerdukkespill på sist familiemøte


På spisestuebordet vårt har vi en inspirasjonskalender. Den inneholder små tekster skrevet av Ragnhild Bakke Waale. Dagens ord er:
Ha tro på at du er noe,
at du kan noe,
at du betyr noe.
Gud har tro på deg.

Nesten hver tirsdagskveld samles vi norske utsendinger til misjonærmøte. Der deler vi guds ord, synger og ber sammen. En gang i måneden har vi også familiemøte hvor barna er med. Å ha et åndelig fellesskap sammen er berikende og strykende. Tirsdag denne uken lyttet vi til en tale fra misjonssalen i Oslo. Der var det snakk om hvilke fortellinger en forteller om sitt eget liv, og hvilke fortellinger en forteller om Gud. Om evangelisering i ord og handlinger. Det ligger mye evangelisering i diakonalt arbeid. Det å se sin neste. Gi en utstrakt hånd, bidra med veiledning og opplæring. Som dagens ord fra Ragnhild forteller oss: Du kan noe. Alle kan noe. Sammen utfyller vi hverandre, også i et misjonærfellesskap. Noen er gode på noe, og andre bedre på andre områder. Det er viktig å ha tro på at en kan. Gud tror på oss. Jeg føler meg ofte hjelpeløs midt i språktimene her nå. Føler jeg lærer sakte og lurer på om jeg noen gang kommer til å lære så mye spansk at jeg faktisk kan gjøre noe- Men Gud har tro på meg, tro på oss. Styrker og oppmuntrer. Så betyr vi allerde noe bare ved at vi er tilstede i Bolivia. Vi viser at vi ønsker å lære for å hjelpe. Hjelpe i ord og handlinger.

2 responses to “DU BETYR NOE

  1. Jorunn Løklingholm

    Kjære dåke!
    Les på bloggen og tenker på dåke. De er alle verdifulle. Språket kjem nok etter kvart, men ting tek tid (også i Bolivia). Fleire har spurt etter dåke. I politikken på Bømlo er det til dels travelt, med nok møter å delta på.
    Mvh Jorunn

Legg igjen en kommentar