HANDLING

Elvira og Alex ordner plantene 🙂


Mye av tiden de første dagene vi har vært her har gått med til handling. Det meste har blitt handlet på markedet hvor prisene er mye lavere enn i butikkene. Det er mye som skal til når et hjem skal etableres. Kopper og kar, søppelbøtter og en mengde andre plastikk ting, sofa, håndklær, rengjørngsting, kjøkkenting, ja jeg kunne nevnet i fleng. Det er litt hektisk på markedet, med mange mennesker, pruting og en overvåkenhet over pengene du har med deg mer eller mindre trygt bevart langt nede i en lomme. Vi har vært enormt heldige disse dagene. Vi har nemlig hatt med oss Elvira. Elvira har vært aupair i Norge og kan derfor endel norsk. Hun har prutet priser, forklart hva vi ville ha og hjulpet til med innkjøp. De fleste dagene har også kjæresten hennes vært med. Han har en picup bil, og et lasteplan kommer godt med når man skal frakte møbler og annet. I dag fikk jeg til og med handlet blomster og er veldig takknemlig for det. Litt grønt i heimen skaper med en gang en annen atmosfære. I tillegg viste det seg at Alex, Elviras kjæreste var veldig glad i blomster og mer enn gjerne ville plante de for meg. Jeg kjøpte i dag 7 store blomster og 6 små, dette for til sammen ca. 200 kr. Potter kjøpte eg også, av keramikk og de kostet enda mindre. Tror jeg betalte ca 140 kr. Litt stress å handle, men også veldig gøy, i alle fall med gode medhjelpere. Nå sitter jeg på balkongen å ser sola gå ned bak fjellet, klokken er snart seks og Arnfinn planlegger vaffler til kvelds. I morgen starter vi på språkskole og er motiverte, men også veldig spente.

Legg igjen en kommentar